REGULAMENTUL
Concursului Judeţean
,, ŞCOALA ANTIVIOLENŢĂ ’’
din cadrul
proiectului:
proiectului:
Concursuri/oferte
educaţionale incluzive extracurriculare şi extraşcolare pentru formarea
stilului de viaţă sănătos şi a cetăţeniei active din comunităţi dezavantajate,
cu precădere rurale, conform Metodologiei cadru de implementare din proiectul finanţat din
Fonduri Europene Structurale, aprobat în
baza contractului nr. POSDRU/1/1.1/S/7.
educaţionale incluzive extracurriculare şi extraşcolare pentru formarea
stilului de viaţă sănătos şi a cetăţeniei active din comunităţi dezavantajate,
cu precădere rurale, conform Metodologiei cadru de implementare din proiectul finanţat din
Fonduri Europene Structurale, aprobat în
baza contractului nr. POSDRU/1/1.1/S/7.
DEVIZA concursului:
Fii inteligent, nu fii violent !
Fii inteligent, nu fii violent !
MOTIVAŢIA PROIECTULUI:
Prin
concursul “Şcoala antiviolenţă” ne propunem să luptăm împotriva violenţei, să
promovăm un stil de viaţă bazat pe
respectul faţă de viaţa personală şi a celorlalţi, dezvoltarea toleranţei şi
solidarităţii faţă de persoanele aflate în dificultate, dobândirea unui
comportament social indiferent de apartenenţa etnică sau socio-culturală.
concursul “Şcoala antiviolenţă” ne propunem să luptăm împotriva violenţei, să
promovăm un stil de viaţă bazat pe
respectul faţă de viaţa personală şi a celorlalţi, dezvoltarea toleranţei şi
solidarităţii faţă de persoanele aflate în dificultate, dobândirea unui
comportament social indiferent de apartenenţa etnică sau socio-culturală.
Ne dorim să stimulăm dialogul social şi
cunoaşterea reciprocă dintre copii, cadrele didactice şi părinţii din unităţile
şcolare; dorim să consolidăm o relevantă campanie a valorii şi a promovării
toleranţei şi a comportamentului non-violent.
cunoaşterea reciprocă dintre copii, cadrele didactice şi părinţii din unităţile
şcolare; dorim să consolidăm o relevantă campanie a valorii şi a promovării
toleranţei şi a comportamentului non-violent.
SCOPUL PROIECTULUI
Scopul proiectului este de a trezi şi a amplifica tututor elevilor receptivitatea faţă de valorile locale sociale şi morale, de a le oferi şanse
egale de afirmare, precum şi de a determina implicarea activă a comunităţii în
viaţa şcolii.
egale de afirmare, precum şi de a determina implicarea activă a comunităţii în
viaţa şcolii.
CARACTERUL concursului: competiţia are caracter
de masă.
de masă.
TIPUL concursului:
judeţean
judeţean
GRUP ŢINTĂ:



PARTICIPANŢI LA CONCURS:


DATA desfăşurării:

realizarea microconcursurilor la nivelul şcolilor din grupul ţintă şi
selectarea celor 2 cazuri reprezentative în cadrul fiecărei unităţi şcolare;

concursului.
LOCUL de desfăşurare
:
:


ORGANIZATORII concursului:


CO-ORGANIZATORI

PROBE DE CONCURS

rezolvare şi a propunerilor de procedură pentru ROI ( max. 10 min)
ÎNSCRIEREA LA CONCURS
- formulare individuale
CONDIŢII de PARTICIPARE:
- Fiecare echipă va fi formată din minim 3 elevi şi maximum 5 elevi ;
- In cadrul prezentărilor, elevii nu vor folosi
materiale periculoase sau
materiale periculoase sau
cu -conotaţii nepotrivite;
- Costumaţia adecvată;
- Respectarea timpului acordat;
- Promovarea valorilor unui stil de viaţă liniştit
şi a principiilor cetăţeniei active.
şi a principiilor cetăţeniei active.
CRITERII DE JURIZARE pentru:

o respectarea tematicii
recomandate şi a regulamentelor în vigoare în unităţile
şcolare;
recomandate şi a regulamentelor în vigoare în unităţile
şcolare;
o tehnici adecvate de lucru;
o compoziţie,
creativitate;
creativitate;
o modul de prezentare al
produsului final ;
produsului final ;
o promovarea principiilor
cetăţeniei active.
cetăţeniei active.
DESFĂŞURAREA CONCURSULUI :
Prima etapă a concursului “Şcoala antiviolenţă ”
este selectarea şcolilor în funcţie de răspunsurile oferite la chestionarele
aplicate. Şcolile participante sunt selectate după criterii de departajare bine
stabilite în urma interpretării răspunsurilor din chestionare (cunoaşterea
specificului social local, implicarea în menţinerea unui stil activ şi
non-violent în comunităţile şcolare).
este selectarea şcolilor în funcţie de răspunsurile oferite la chestionarele
aplicate. Şcolile participante sunt selectate după criterii de departajare bine
stabilite în urma interpretării răspunsurilor din chestionare (cunoaşterea
specificului social local, implicarea în menţinerea unui stil activ şi
non-violent în comunităţile şcolare).
Următoarea probă (semifinala) va consta în realizarea
unui microconcurs la nivelul fiecărei şcoli din grupul ţintă, cu prezentarea cazurilor
locale, obiectivitatea şi raportarea la ROI şi ROFUIP fiind obligatorii.
unui microconcurs la nivelul fiecărei şcoli din grupul ţintă, cu prezentarea cazurilor
locale, obiectivitatea şi raportarea la ROI şi ROFUIP fiind obligatorii.
Echipa de jurizare împreună cu
organizatorii se vor deplasa la şcolile participante pentru a puncta activităţile
elevilor. Dacă acest lucru nu e posibil, echipa înscrisă va face
fotografii/film/prezentare Ppt, pe care le vor prezenta în finală.
organizatorii se vor deplasa la şcolile participante pentru a puncta activităţile
elevilor. Dacă acest lucru nu e posibil, echipa înscrisă va face
fotografii/film/prezentare Ppt, pe care le vor prezenta în finală.
In urma acestei probe, fiecare
echipă va acumula un punctaj care va fi adunat la cel obţinut la proba finală.
echipă va acumula un punctaj care va fi adunat la cel obţinut la proba finală.
Aceasta ultimă probă (finala), va
consta în prezentarea a câte două cazuri identificate de către echipele
finaliste din cadrul fiecărei şcoli.
consta în prezentarea a câte două cazuri identificate de către echipele
finaliste din cadrul fiecărei şcoli.
Prezentările vor avea ca temă promovarea tradiţiilor non-violenţei,
a toleranţei şi a unui stil de viaţă bazat pe normele morale şi sociale. Obiectivitatea,
modul de expunere şi originalitatea vor fi punctate.
a toleranţei şi a unui stil de viaţă bazat pe normele morale şi sociale. Obiectivitatea,
modul de expunere şi originalitatea vor fi punctate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu